ATR

    1. http://powerexplosive.com/periodizacion-parte-i/
  • Zeren arabera aukeratuko dugu plangintza tradizionala edo modernoa?

Plangintza tradizionala normalean maila baxu-erdiko kirolariek erabiltzen dute, metodo honetan, beste metodoan erabiliko ditugun ariketa hain espezifikoak ez ditugu erabiliko. Helburua horrelako ariketen bidez maila gorena lortzea da.

Bestalde, metodo modernoa maila goragoko kirolariek erabiltzen dute, ezpezifikoagoa da eta intentsitate handiagokoa, horrela denboraldian zehar inpaktu kopurua gehitzen da eta hortik gure hobekuntza etorriko da.

  • Ze kritika egiten zaizkio planifikazio tradizionalari?
  • Periodo orokorrean orokorra besterik ez da lantzen, oso inespezifikatua eta denbora asko galtzen da espezifikoak ez diren gauzetan.
  • Hasierako atleten faseetarako, metodo tradizionala ondo dagoela diote, baina atleta batek bere errendimendua handitu nahi duenean, periodo orokorrak ez dio eraginik egingo, lan espezifikoa beharrezkoa izango litzateke.
  • Periodo tradizionalak denbora asko eskatzen du maila on batera iristeko, eta gehiengo kiroletan denbora urrea izaten da eta ez dute hainbeste denbora izaten txapelketa bat entrenatzeko.
  • Planifikazio metodo hau oso zorrotza da eta ez du kontuan hartzen bakarkako prestaketa. Intentsitate baxuegian lantzen dira eta periodo handietan.
  • Eliteko atletentzat ez da gomendagarria, hainbat ikasketa egin ondoren, ikusi da ATR eta tradizionalaren artean diferentzia handiak daude, beraz, tradizionala maila baxu eta ertainekoentzako dela esan daiteke.
    1. http://powerexplosive.com/atr-periodizacion-iii/
  • Zer bilatzen da ATR motako planifikazioetan?
  •   Planifikazioak ez dira zerbait itxia eta gure iritziaren eta egoeraren arabera aldatu dezakegu.
  •    ATR edo planifikazio kontenporaneoa ziklo motzagoak planifikatzea ahalbidetzen du, horrela, denboraldian zehar forma fisikoa topean edukitzeko aukera ematen digu.
  •     Hala ere,  kirolari hasi berriekin kontuz ibili beharko ginake,karga asimilatzeko arazoak izan ditzazketelako. Beraientzako epe luzerako helburuak betetzeko metodo tradizionala hobe egongo litzake.
  •     Gure mikroziklo propioak egiteko hurrengo entrenamenduaren kontzeptuak erabiltzen argi jakin behar dugu(volumen, intensidad, frecuencia, descanso y selección de ejercicios), horrela, gure entrenamendua gure helburura egokitzeko.
  • Mesoziklo motak azaldu
  • Akumulazioko mesozikloa
  •      Akumulazioa: Mesoziklo honetan bolumen handiko kargak sartzen dira. Honen helburua indar maximoa, erresistentzia aerobikoa eta oinarrizko teknika hobetzea da. Honen eragina 30egunera nabarituko dela esaten da.
  • Transformazioa
  •      Transformazioa: Mesoziklo honetan intentsitate maila igotzen da eta bolumena gutxiagotzen da, aurreko mesozikloko karga hemen transformatzeko. Etapa honetan erresistentzia anaerobikoa edo indar-abiadura lantzen da. Honen hobekuntza 15-20egunetara nabarituko dugu.
  • Gauzatzea
  •     Gauzatzea: Mesoziklo honetan gure helburuetara ahalik eta gehien hurbiltzen ahaleginduko gara. Hemen, erresistentzia anaerobiko alaktikoa, potentzia eta abiadura erreakzioa landuko dugu, ez du karga handirik edukiko.
  • Zeinentzat da egokia entrenamendu mota hau?

ATR entrenamendua karga handiko entrenamenduak jasateko prest dauden    atletentzat egokia da.

  1. Objetivo y contenidos de los distintos mesociclos que conforman el modelo ATR (Extraído de: Moreno, 2004).
  • Idatzi eskubiko taulako kasilla bakoitzarentzako ariketa espezifikoren bat zuk aukeratutako kirolean (adibide guztiak kirol berebererako).

RUGBYA

AKUMULAZIOA

  • Indarra: gimnasioan gorputz osorakoariketak lantzea hipertrofiaako ariketak eginez. Adb.: Press banca: (7×3/3´) %85
  • Erresistentzia aerobikoa: Fondo korrika, 1h %60
  • Formazio teknikoa: Pasea hobetzeko ariketak.

TRANSFORMAZIOA

  • Erresistentzia indarra: Sentadilak, flexioak, abdominalak… lantzea. (30x15x30)x5
  • Erresistentzia aerobiko-anaerobikoa: Fartlek 20min = (4´ %60 – 1´ %80)x4
  • Teknikaren nekeari tolerantzia:  Entrenamenduan makiletara jaurti aurretik, fisikoa lantzea.

ERREALIZAZIOA

  • Abiadura kapazitatea: Serieak: (25m/20) %100 buelta trote.
  • Prestatze integratua: Joku erreala lantzea.
  • Teknika eta taktika landu: Touch, mele eta jokaldiak lantzea.
Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s